I can’t receive any mail.メールを受信できません。

Please check the following.

  • Your device is connected to the network
  • [Settings] > [Receive/Display] > [Auto-receive] is enabled
    If disabled, tap [Check mails] on the folder list screen, or [Update] on the mail list screen of an individual folder.
  • [Settings] > [Offline mode] is enabled
  • To receive mails in either the trash or user-created folders, tap [Update] on the mail list screen.

以下を確認してください。

  • ネットワークに接続されていますか?
  • [設定] > [受信・表示] > [メール自動受信] をオフにしていませんか?オフにしている場合はフォルダ一覧画面で [新着問合せ] をタップするか、各フォルダのメール一覧画面で [更新] をタップします。
  • [設定] > [オフラインモード] をオンにしていませんか?
  • ゴミ箱やユーザ作成フォルダのメールを受信する場合は、メール一覧画面で [更新] をタップします。
  • Gmailをお使いの場合はサーバの稼働状況をGoogleダッシュボードでご確認ください。


Category: 01. メールの受信について
Tags:

FAQsよくある質問